Onze kijk op data en
digitale transformatie
Het gaat niet over AI of complexe technologieën.
Het gaat over jouw nieuwe digitale services.
Jezelf herdenken in een digitale wereld
Nieuw gestarte bedrijven zijn digitaal van nature. Zij dagen de gevestigde waarden uit door gebruik te maken van gepersonaliseerde digitale klantprocessen en efficiënte operaties.
Hoe ga je als bedrijf hiermee om? Je moet jezelf herdenken.
Een ding is zeker: data en slimme toepassingen – of artificiële intelligentie – spelen een cruciale rol. Ze laten je toe nieuwe of verbeterde producten of services op de markt te brengen, operationele processen te optimaliseren en administratieve processen te vereenvoudigen. Elk bedrijf kan met AI stappen vooruit zetten.
Maar wat zien we in de markt? Vele bedrijven lopen tegen het glazen plafond van data en AI. Grote en kleine bedrijven slagen er niet in om het potentieel van AI te begrijpen of zien dat slechts enkele specialisten ermee aan de slag zijn. Het competitieve voordeel blijft vaak uit.
Dat moet anders! Onze aanpak is gestoeld op 3 aspecten:
- Maak je kansen tastbaar. Met onze digitale transformatie methodologie brengen we slimme toepassingen tot leven vanuit jouw dagelijkse business behoeften. We vertrekken daarbij niet vanuit technologie, maar vanuit de opportuniteiten in jouw bedrijf. We maken het zo tastbaar dat je niet eens merkt dat er slimme technologie inzit.
- Maak het haalbaar. De slimme data technologie is niet langer een ver-van-je-bed-show. De technologie is sneller beschikbaar dan ooit tevoren. Ga ermee aan de slag en creëer je competitief voordeel.
- Maak het schaalbaar. Het gaat niet over één of enkele innovaties. Je wil dat het potentieel van slimme data doorheen héél je organisatie kan opgepikt worden. Data doet transformeren. Wij vertellen je hoe.
News
Meest recente blogs.

Meet Mohamed Bouzouf
Hi, I’m Mohamed and I’m a curious, bit naive idealist.

Interview Diego Olaya
I’m a 32 year old Colombian who ended up in Belgium because of love.

Meet Silke Brusselmans
I am Silke, 32 years old and I would describe myself as creative and enthusiastic.

Meet Eline Van Gilsen
What part do you play in MbarQ’s journey? I’m the talent coördinator at MbarQ, which means I look for new potential colleagues on the one hand, but take on other soft HR tasks on the other. Regarding recruitment, I cooperate with recruitment companies and operate as a focal point for possible candidates. Besides that, I […]

Ontmoet Steven Van Goidsenhoven
Ik geloof dat MbarQ een succesverhaal gaat worden door juist die combinatie van openheid en visie.

Meet Simon Uytterhoeven
"It is critical not to get lost in all of the technology in order to offer enough value for your end user."

Het business model van AI verandert en mijn boekhouder begrijpt het.
Mijn boekhouder vertelt me dat ik mijn bonnetjes via een foto kan uploaden en het systeem automatisch de juiste boekingen voorbereidt.

Interview met de oprichters: data & AI schaalbaar en haalbaar gemaakt
Wie zijn jullie en wat gaan jullie doen met MbarQ? Ik ben Erik Klewais en ik heb een sterke expertise in data en AI. Bij VDAB heb ik een lange carrière achter de rug in data warehousing en de laatste 5 jaar in het uitbouwen van een AI team. Daarna heb ik 3 jaar bij […]

Het glazen plafond van AI
We lopen met z’n allen tegen het plafond van Artificiële Intelligentie aan. In ons oprichtersinterview verwezen we al naar de recente studie van de Vlaamse Overheid die een helder licht op deze problematiek werpt. De studie vormt een brug naar de reden waarom MbarQ is opgericht. Als trusted advisor begeleiden we bedrijven om artificiële intelligentie en data toepassingen haalbaar, […]